hoogbegaafde leerlingen

Onze school heeft altijd al oog gehad voor leerlingen met leerstoornissen of om het even welke problematiek die hen het studeren bemoeilijkt. De voorbije jaren hebben we ook geïnvesteerd in onze hoogbegaafde leerlingen. We zijn er ons van bewust dat er geen éénduidig profiel bestaat van "dé hoogbegaafde leerling" en we spelen daarom ook zoveel mogelijk in op de individuele noden van deze kinderen. Dat is vooral de taak van onze leerlingenbegeleiding.

Daarnaast hebben we een werkgroep in het leven geroepen die dit schooljaar door de leerlingen zelf omgedoopt is tot "Jump", naar analogie van de kangoeroeklasjes in het lager onderwijs.
In deze werkgroep kunnen de leerlingen zich uitleven in aparte projectjes die voor de nodige uitdagingen zorgen. Het gaat dan vaak om vakoverschrijdende thema's waarin nieuwe werelden voor hen opengaan. Zo konden ze zich onlangs als ware Sherlocks verdiepen in een lessenreeks over het identificeren van vingerafdrukken en het bepalen van bloedgroepen.

Hilde Van Elsen, leerkracht wiskunde, coördineert de activiteiten van deze werkgroep.

Hieronder ziet u enkele foto's die gemaakt zijn tijdens de net vermelde lessenreeks.


{igallery id=6369|cid=1|pid=1|type=category|children=0|showmenu=0|tags=|limit=0}